Thomaskah Malaysia?

12 May 2010
Posted by Jogger


Salam,

Semalam aku sempat menyaksikan perlawanan peringkat kumpulan di mana Malaysia melawan Jepun. Keputusan Malaysia kalah 2 -3 kepada Jepun. Agak kecewa bila pada satu masa, Malaysia mendahului dgn 2-0, hasil dari Chong Wei dan Keng Kiat- Boon Hiong. Tapi lepas tu kalah terus 3 game. Paling mengecewakan, Farizuan- Fakri yang kalah bawah 30 minit. Adesh.

Tapi apa yang penting sekarang, Malaysia tetap layak masuk ke Suku Akhir. Masa undi nak lawan siapa semalam, aku dah agak saiko sbb hanya China dan Denmark jer yang belum ada lawan. So nasib baik Malaysia lawan Denmark.

So petang nih, Malaysia akan lawan pada pukul 6 ptg. So. bolehlah tgk beramai2 kat Stadium atau pun kat umah. Bagi aku, atas kertas Malaysia boleh menang. Tapi kalo main hampeh mcm masa lawan Jepun tu, agak sukarlah.

Satu jer teori aku apesal Malaysia kalah dgn Jepun. Bila Jepun dah nak kalah, semangat dorang dah lain. Macam lampu ultraman bila nak kalah lawan raksasa. Blink2. Alih2 kalah gak raksasa tu. Sama jugak dgn teori kemajuan negara jepun adalah sebab bom atom di Hiroshima dlu. Lepas kena bom, baru dorang ni maju giler. Harap2 malaysia x payah kena bom dulu laa baru bangsa nak maju

6 jogger:

malaylifestyle said...

ptg ni mst menang pnye...

enyheartsdiamond said...

teori ultraman! hahaha.. menarik :D

kitatauke said...

MALAYSIA BOLEH....jgn putus sokong MALAYSIA....

Mario said...

petang ni jgn lupa...

fazilzura said...

msia x dpt

azremy said...

sebab mental pemain malaysia mental
tauhu,,lembik