Blogging untuk ...............

03 December 2009
Posted by Jogger

Hurmm, kali ini isu yg agak tipikal yang kita baca atau dengar tapi saya ada pendapat lain.

Ramai org berblog sebab
i) Personal diary, luahan perasaan & tempat bermonolog
ii) utk advertise produk2
iii) sharing info
iv) isu2 politik
v) duit sideincome

Dan terpulang pada masing2 utk meletakkan blog dorang kat mana klasifikasi. Tapi saya buat blog ni utk membina satu konsortium atau organisasi. Sebab di alam maya, kita hampir boleh buat semua benda di alam nyata dengan kos yang agak rendah. Tu muncul idea saya untuk buat BlogJog. Setakar hari ni, takpernah lagi jumpa satu blog yang buat review secara keseluruhan tentang satu-satu blog. (boleh tlg letak link kalo korang jumpa blog yang similiar dgn BlogJog)

Saya percaya, kita boleh buat satu organisasi @ konsortium di mana ada rakan2 blog boleh share satu sama lain. Mmg ada kesatuan seperti Blog United, 1 Malaysia Blogger dan sebagainya. Tetapi, misi utama saya buat BlogJog untuk merapatkan satu sama lain dgn erti kata sebenar. Dan hari ini, saya memang berbangga sebab Rakan2 BlogJog saling tolong menolong. Sebagai contoh; ms whatever & sarah, their brother & mom masuk spital sbb denggi. Dan ada rakan2 BlogJog mendoakan semoga mereka sehat semula. Itulah konsep yang Blogjog cuba terapkan.

Sekarang ini, ada beberapa harapan @ impian yang Jogger harapkan semua Rakan BlogJog jayakan. Benda ni baru diperingkat teorikal lagi. Dan Jogger bajet, dapat laksanakan sebelum akhir tahun depan. Idea dah ada, cuma perlaksanaan sahaja yang belum finalize.

*idea wat blog nih dari kawan2 blogger sekalian, korang tau sapa korang... so x yah listkan yer


Labels:

12 jogger:

Anonymous said...

aku plak blogging utk popula, harap-harap ada ramai awek akan gila kat aku, sbb majoriti blogger kat dunia ni pompuan, xkan xde kot nak kat aku!

siggplus said...

aku tak bubuh button blogjog, tapi aku tetap follow blog kau...

n aku sokong konsep yang kau kenalkan, dah macam komuniti dah

good job bro, good blow job!

emak said...

aku belog sbb aku ada duit..sbb tu aku ada hosting domain sndri..nape ad org jeles yg ad hsting sndri men klik2 ek..mak bapak dorg bayar ke?haha

blog hang ,,g bgs..tp 1 je yg x bgs..blog aku xdak lg kt cni.muahha.,guraw je bro

Hernee Nazir said...

gud effort..sy sokong 100%

Jogger said...

QQQ

ko blog utk gadis2? abesh yang x gadis macam mana??? takkan nk biarcamtu jer

*aku igtkan ko blog carik boitoi?

Jogger said...

Sigg

aku tau bahawa aku tetap dihati mu bebehh... walaupun x gantung banner. kerna cinta itu bukan diukur dgn kelebaran banner tersebut

*notis: kami bukan gey... kami geng

Jogger said...

En Zizan...

Ko nyer blog terlalu hot utk masuk ke BlogJog. Hebat bebenor... malu dikatakan tumpang trafik org...

Jogger said...

Hernee...

thanks yek. jgn memalu nak sokong lagik

ZR said...

teruskan...anda pasti berjaya..ehehhhe...dah mcm ahli sukan lak...ehhehehe

Anonymous said...

lionteen blog sbb nk luah ape yg xterluah..
haha..
bgus la mcm tu..
dpt tlg blog2 len pun pemes..

Whatever said...

oh tq nick i interframe skit.

ini satu komuniti yg sihat. maju la blogjog utk dunia blogging. terima kasih ;)

Jogger said...

Kazaztan....

thanks alot... tanpa akak... sapalaa sy skrg...

Lionteen

Blog mmg medium terbaik utl lepaskan perasaan

Whatever...

sajer pomot sket blog u