Date Night

27 March 2010
Posted by Jogger

Salam,

Date Night? Aku jarang sangat berdating pada waktu malam, kalau ada pun sekadar pergi makan sahaja. Biasanya dalam pukul 10 mlm, mmg dah balik dah. So citer nih berkenaan dengan camna aku nak propose dia supaya jadi girlfriend aku dlu.

Seperti biasa, dia akan datang pick up aku kat umah sewa aku kat Pandan lepas keje. Maklumlah, aku nih hanya ada skuter cabuk jer. Seperti biasa, kita orang gi makan kat Restoren Banana kat area Ampang Kosas sana. Sajer xmo tunjuk yang malam nih ada spesel agenda. Order pun macam biasa. Lepas makan, kita orang pegi round2 area situ carik 7 Eleven.

Kenapa gi 7 eleven yerk? Sebab aku pengumpul tegar Hot Wheels. Ala kereta mainan yang diperbuat dari besi @ die cast. Sememangnya dia dah tau aku nih minat sangat dgn mainan tu. Kita orang pun singgah setiap kedai 7E tu, adalah dekat 10 buah kedai. Tapi aku hanya beli 2 buah jer sbb kebanyakkan nya model yang aku dah ada. Muka dia dah sedikit berubah, ye laa baru balik keje, lepas tu ajak hunt Hot Wheels plak. Sure dia penat gila. So dah agak2 dekat pukul 10 malam, aku pun ajak balik. Sebelum berpisah aku ada kasik satu patung anak ayam. Chicky laa nama dia kot, aku pun dah lupa. Tapi tak cute sangat.

So dia pun senyum ar, tanda suka. Aku pesan sampai umah kol aku. Dan sebaik sahaja dia sampai umah, dia kol aku .

Z: Yunk, dah sampai umah

A: Ok, suka tak dapat patung Chicky tu?

Z: Suka.

A: Cuba picit tangan kanan dia.

Z: Kenapa nak kena picit?

A: Picit je lah

Z: Ok.

Sebenarnya, patung tu boleh rekod suara. So dialog bila dia picit tangan kanan tu, Chicky tu akan play "Sayang, sudikah awak jadi teman wanita saya".... Jangan tanya kenapa aku skema sangat. Aku pun tak tau. Hahahah. Dia pun cakap "ya" sambil tersipu2 malu.

Itulah Night Date aku yang terulung. Sebenarnya, masa aku suruh picit tangan Chicky tu, aku siap pegang manual. Sebab kalo tersilap picit, dia akan padam recording tadi. Punyalah tak kondifen, siap pegang manual ni.

Diharap kalo dapat tiket nih, oleh bolehlah bawak wife saya gi tgk wayang. Last sekali kita orang tgk wayang ialah Transformer 1. Yea, Transformer 1... hahahah. Nuffnanger, jumpa di Premier Screening Date Night


10 jogger:

misshelena said...

Mana dapat patung tu ea?kagum siot ada patung gitu!huhu

Jogger said...

kat KLCC... kat tpt2 yg gerai tu... tapi tak tau arr skrg... ada ke idak lg

Natasha said...

wah!!!! sangat sweet....... semoga berjaya erk..gud luck..nanti blh kenal dgn wife u kat cinema nanti...(kompiden jer kak tash dapat hahahaha)

Jogger said...

tu arr pasal... mcm laa saya dapat... muahahahah

ZR said...

aku tahu kenapa ko skema...ahahahhahahahhaa

Jogger said...

Kenapa yerk?

cik helena said...

ya ampun...romantic gila!sweet jek!

Jogger said...

Sweet ker? Bley wat filem x?

applesakura said...

hehehehehehehhee..nice 1 dude! hehehe nowonder la kamo dapat tiket wyg itu hehehe.. congrats! hee

Anonymous said...

wah..
sweetnyeee...
mn nk dpt ank aym tu yek?
hahahaha