My Rides

30 April 2010
Posted by Jogger



Salam,

Aku rasa kalo aku asik citer pasal keje pun x besh lak korang baca slalu kan? So hari ni aku nak citer pasal koleksi aku. Koleksi yang aku start kumpul since 2002 sehingga sekarang. Kalo dlu aku suka kumpul figurin mcm spiderman, alien dan mcm2 lagik tapi kini aku minat kumpul model kereta. Lebih spesifik lagi, brand Hot Wheels.


Hot Wheels ni byk jual kat supermarket & shopping center. Mana2 sure ada. Terutama kat kaunter pembayaran. Masa memula beli tu harga dia RM3 hingga RM3.50. Tapi sekarang nih, dah naik sampai ke RM6 hingga RM7. Tu yang sekarang ni agak slow jugaklah


So sampai sekarang nih, aku rasa ada laa lebih kurang dalam 4000 buah biji kereta kat umah aku. Aku susun baik2 dalam almari. Mana yang xder kotak, aku susun kat Detolf dan almari kaca. Parking elok2... Yang buat aku tertarik sgt ialah jenis kereta yang Hot Wheels kuarkan ni meliputi suma jenis keta, Old School, Japan Tunerz, muscle car dgn futuristic cars.

1 per 8000

Yang paling precious ialah 1960 Batmobile TV Series Comic Conference. Dalam satu dunia ada 8000 biji keta jer. Dan salah satunyer ada kat aku. Hhuhuh. Tapi kebanyakkannyer mmg aku import dari luar arr

10 jogger:

cik helena said...

weeeeeeee banyaknyeeeeeeeeeee!kagum2!

kitatauke said...

wallawei...marveles je hobi ko...aku tak leh buat g2...askar aku balik kg je.....mmg jahanam la mainan tu..hohoho

JijahJambu@Jj said...

wahhhhhhh ... kagum nye .... ni memang bebetul minat nih ...

Jogger said...

uhuhuh... ni pun x suma letak display... ada lagi dalam kotak...

gooseberries said...

banyaknyer... sampai 4000 lak tue.. =)) best kan!

Jogger said...

nak ker gooseberries?

suez said...

aku teringat cerita kakak aku, dia kata kat opis dia ade kejadian, tiap2 hari, kedudukan kete hotwheels sorang opismet dia berubah, macam disusun2 bentuk muka smileyface la, mcm2 la. padahal takde org opis yg mengaku buat. so diorang saspek ade antu kat opis tu yg suke main2 ngan kete tu. bile aku cite kat kerk, kerk kata "amdi pun antu hot wheels gak". apekah?

Jogger said...

Akukah antu itu suez? Teng teng teeeng

QaRaMi HasHim said...

wow!! gile hot wheel..
mmg best pn kumpul bnda yg kita minat.. hahaha
btw, jom singgah blog terbaru saya.
http://malaysianhotblog.blogspot.com

saya perlukan sokongan anda..
be my follower k....

Aus MeLankoLik said...

alamak bro . awat gamabr xkuar lgsg lak ni ? tak sempat aku nk tgk .