Kelab Inggeris dibeli oleh orang Malaysia?

14 January 2010
Posted by Jogger

Salam
Pagi tadi aku dengar radio pasal Dato' Tony Fernandes (CEO Air Asia dsb) nak beli West Ham United (WHU). WHU ada satu kelab yang main kat EPL yer, bukan sejenis Ham utk dimakan. Sebenarnya, berita nih dah lama dah lama dah, dari tahun lepas. Tapi hari ni, The Malaysian Insider report, Tony dah set utk bid WHU. Kat Daily Telegraph pulak, cakap Tony is clear favourite to take over West Ham.

Aku amat berbangga lah kalo dia dapat ownership WHU. Aku pun bukanlah peminat WHU, tapi Zola tu yang aku minat masa dia main bola. Tp atas semangat 1Malaysia, aku sokong 100% utk pembelian tu. Dia akan letakkan Malaysia di mata dunia.

Aku mmg tak kenallah Dato Tony secara personal, tapi credibiliti & business minded buatkan aku respect kat dia. Oleh itu, aku dah jadi follower kat Twitter dia, supaya aku boleh contohi dia dan berharap dapat bersembang dgn dia.

As in his tweet now (5.02pm) , Dato' Tony Fernandes is ondaway to London to bid West Ham. With all my heart, I wish Dato' good luck in the bidding process. Go, Malaysia Boleh

2 jogger:

Dak Wan® said...

Wah! Gile gempaq ah pasni... F1 team + Football team lg...

abigemok said...

wah.. bestnye... moga2 berjaya beli WHU tu... negara kita terkenal di luar!!!!!!!!