How to be a millionaire?

13 March 2010
Posted by Jogger



Salam,

Kalo bab duit, suma cerah bijik mata yerk... Aku pun bukan laa ada byk duit pun, tp memadailah utk menghadapi hari2 akan datang. Cuma, lagi besh kalo kita buat duit dari apa yang kita minat. Barulah apa yg kita buat akan berbaloi & puas hati.

Aku pun sebenarnya mmg tertarik akan lifestyle orang2 kaya. Sbb mmg dalam movie @ drama byk yang berkisarkan hal ini. Salah satu siri pasal orang kaya ialah Entourage. HBO own series. Citer pasal pelakon Hollywood dan kwn baik dia. Kalo tahap kekayaan dorang, mmg yang melampau. Selain tu, aku slalu gak baca majalah Tattler Malaysia. Magazine utk orang kaya2. Tgk dressing masing2 dalam tu... perrghh hebat2. Kalo iklan2 plak, mmg jenama yg aku x kenal tp mahal nak mampos.

So, untuk mencerahkan perluang aku jadi millionaire or billionaire, aku slalu bertanya kepada mereka2 yang berjaya dalam hidup dorang. Aku pernah berjumpa & berbual dgn CTO Mydin Malaysia, orang melayu kita. Dan kita org berbual bukan kerana business, tp tanya mcm mana dia boleh terlibat dan lead bahagian IT kat Mydin. Dan aku pernah juga berbual dgn Pengarah Bahagian IT MIMOS Berhad. Sebenarnya, aku tersilap tegur, igtkan dia pencacai mcm aku. Rupanya Director... adeih.. nasib baik dia sporting. Dan satu lagi benda yang aku buat ialah ikuti NiteSchool kat Discovery Channel. Hari Sabtu pukul 11 mlm. Dia ada citer pasal millionaire2 di Asia dan interview dorang dalam bentuk less formal. So sedikit sbyk aku berjaya mempelajari mcm mana nak berjaya.

Bagi aku, angan2 tu penting. Sbb tanpa angan2 mimpi jadi kenyataan (quoted from Mimpi Moon). Kalo x, takkan Oliver Wright berjaya cipta kapal terbang. takkan Henry Ford berjaya buat enjin berasaskan stim.

So dont worry, beranganlah asal jgn sampai lalai dan gagal tunaikan tanggung jawab korang. Jangan takut mencuba.


5 jogger:

zaili said...

dwet dwet dwet.... haishhh

JAI said...

Mmm..aku pernah diberi peluang menjadi millionaire tetapi tersekat tak sampai separuh jalan. Aku masuk "who want to be a millionaire"..dapatlah RM8k..hehe

siggplus said...

aku tgh cr sugar mummy skang. ada suggestion? haha

siggplus said...

aku tgh cr sugar mummy skang. ada suggestion? haha

cik helena said...

nak kaya..kawan dengan orang kaya!