Run Forrest, Run

06 March 2010
Posted by Jogger



Salam,

Aku baru jer selesai menonton citer Forrest Gump untuk pertama kali. Yer, pertama kali... muahahah. Selama ni mmg aku tau dah citer nih besh, cuma xder dorongan utk mencari DVD citer nih. Ni pun sebab tournament badminton aku cancel last minit.

Biasalah... kalo aku tgk citer, aku akan complikatedkan paler otak aku nih dgn bender2 yang berkaitan dgn citer tu. Soklan yg paling kerap timbul yelah, mampukah aku bereaksi mcm dia tatkala serba serbi kurang. IQ kurang, takde bapak, lurus bendul dan xder kawan2. So, benda2 nih lah yang membuat aku rasa bersyukur dgn apa yg aku miliki.

"Life is like a box of chocolates, you never know what you're gonna get". Simple and meaningful. Dalam citer nih, dia asik bercerita pasal mak dia yang ajar dia mcm2. Terus aku teringat kat mama aku. Macam mana dia boleh besarkan aku sehingga aku jadi mcm skrg nih.. Mmg hebat.

Ada satu benda yg aku rasa pengajaran yang paling utama dlm citer ni. Jangan takut nak try. Tgk pada Forrest Gump, daripada seorang IQ nyer 75, terus jadi jutawan sbb berani mencuba...
mencuba berlari dgn penyokong kaki, pastu masuk kolej sbb jd player football, cuba masuk askar dan dpt medal of honor, cuba jd kapten kapal tangkap udang dan berjaya buat konsortium, cuba ngorat kwn baik dia dan berjaya jd husband.

I hope i can be strong enuff to face the future.

2 jogger:

Eyqa Zaque said...

owh criter kat tb tadi. (tak tgk nanti jogger critakan yerk) ehehe.. (tahu dah jwpn jogger malas nk critakan) hik2

Jogger said...

ahhahaha billet2... x on ym ker?