Pengalaman di PRK Hulu Selangor

26 April 2010
Posted by Jogger


Salam,

Aku pun tak tau camna aku boleh ke sana pada hari Ahad lepas utk tgk PRK. Kita org just plan dan gerak terus ke sana. Aku pegi pun bukan utk menyokong mana2 pihak, cuma melihat keadaan sebenar di Hulu Selangor.

Dalam pukul 10.30 aku sampai di Bkt Beruntung. Poster tu mmg meriah arr. Setiap genap penjuru penuh poster. Muka semua tokoh politik ada, baik BN atau PKR atau PAS. Kawasan mengundi pertama yang kitaorang singgah ialah di Sekolah Kuala Kubu Baru. Dari jauh tgk kedua2 pihak tgh angkat bendera, bersorak2, poster dan sebagainya. Keta kami melalui kawasan PKR dlu. Mmg x boleh bawak laju sbb orang melimpah ke jalan raya. Aku tgk keta depan, siap bwk bendera BN kiri kanan kena serbu dgn dorang. Antara ramai tu ada yang ckp, "Balik laa BN oi", sambil beberapa jeritan yang aku x dengar sgt. Ada makcik tu siap tunjuk ibu jari ke bawah tanda tak bagus. Kat situ aku tgk mmg ada tegang sket ar. Penyokong kedua2 pihak mmg ramai beb.

Kemudian, kitaorg teruskan juga ke Sekolah Dato Kamarudin. Kat situ, kami parking keta sbb ada byk tpt kosong. Kemudian jalan di tengah2 kedua2 penyokong beb. Meremang bulu roma tgk betapa semangatnya utk berkempen parti masing2. Cuma apa yang aku boleh simpulkan, kedua2 parti mmg memprovok masing2 dgn perkataan2 yang agak pedas & lucah. Hahhahaha. Pendek kata, kalo dorang tuju kat aku, mau gak menyirap darah den.

Sempat jugaklahh bersembang dgn bapak nyer Dafi. Tanya mcm mana berkembangan BN kat sini...

Secara kesimpulannya, kedua parti mmg jenis dok maki2 tak hingat. Nasib baik ada polis yang cekap serta menjalankan tugas dgn cemerlang. Kalo tak, mungkin ada insiden yang lebih hebat berlaku.

3 jogger:

JAI said...

Uihh..sepatut tangkap gambo bro..pastu buat entry,mesti mencanak-canak hits tuhhh

Natasha said...

tuh arrr!!! awat x ambik gambar jogger?? perghhhhhhh traffic percuma tuh!!!!!!!

Jogger said...

hahahha aku ada amek 2 pic jer.. tu pun x sempat nak dload