Masuk Tv3 dan Hot.FM

01 October 2010
Posted by Jogger


Salam,

Dalam tempoh tak sampai sebulan, aku me
ndapat media exposure dlm tv dan radio. Bukan exposure mana pun, cuma kebetulan aku disiarkan dalam kedua-dua saluran tu.

Jarjit yang memang besh.

Masa bulan puasa hari tu, aku bukaklahh radio Hot.FM. Masa tu ondaway pergi jumpa client kat Bangsar. Tetiba ada segmen Upin & Ipin versi Raya. Yang dlm konti tu masa tu AG, Kieran dgn Jarjit & Mail dari Upin Ipin. So, oleh kerana aku dok bosan tggu org, aku pun telefon Hot.Fm. Alih2 dapat lepas. Cakap lah dgn Kieran.

Kieran : Nak cakap dgn sapa, Jarjit ker Mail?
Aku : Jarjit. Sbb nak mintak pantun dua kerat Raya (Jarjit mmg suka berpantun)
Jarjit : Pantun apa mau?
Aku : Pantun rayalah Jarjit. Minggu depan je raya ni
Jarjit : Dua, tiga katak melompat, mari kita makan ketupat
Aku : Ok terimakasih. (Sebenarnya nak balas balik pantun tu, tapi blur laks)

Aku takdelah exited sangat pun tp ia tetap menceriakan hidup aku.

+++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++

Interview dengan TV3

Kali ni mmg tak sengaja. Seperti aktiviti sebelum puasa, mmg main futsal tiap2 minggu. Minggu lepas aku pegilahh main futsal kat tpt biasa. Masa tgh main tu aku nampak laa krew tv3 datang dok interview owner. Aku xder laa giler glammer nak tempek muka kat jaring court tu, tapi takat tunjuk skil sket2 tu ada ar. (Ada kah?)
Dah abes main tu, aku lepak kat luar court. Baru jer nak gi bayar, kena tangkap dgn awek tv3 tu. Suruh jwb soklan2 dia. Geng aku suma dah gelak2 dah... So jawablahh soklan2 awek tu yang belit2. Aku tanya masuk segmen mana? Dia kater masuk unit berita. Tapi x tau bila nak diudarakan. Nnt dia bagi tau bila nak kuar tv.

Alih2 weekend hari tu dah kuar, kebetulan aku mmg x tgk channel tu. Tetiba ramai jer telefon aku ckp aku masuk tv. Secara jujurnya, aku mmg tak sempat tgk tapi rakan2 lain dok perli2 laa, Ckp dah jadi bintang tv laa, artis la.

Bagi aku, benda oklah masuk tv. Tp lepas nih aku nak diwawancara plak, pasal kejayaan aku ker, kerjaya ker. Tu angan2 jer pun. Biar ada cita2, dan usaha. Barulah berjaya,

Sendiri Mau Ingat Laa


9 jogger:

fasham said...

wah bestnya.......^^,

Pojiepooh Abdullah said...

Ehemmm klo dah popular jgn lupakan Pojie tau :p

Love,
PojiePooh Abdullah

Jogger said...

Nasib je tu tiha....

Jogger said...

Pojie bebeh...

kalo dah porpular... sure wat open hse utk blogger

b.r.u.t.a.l.s.o.l.o said...

pasal upin ipin ni ok ... cuma aku tak berkenan dengan watak lelaki lembut dalam geng ni...hari tu aku pegi kedai ada budak tiru siap gaya dan suara lagi...arghhhh

ENCIK TIKUS said...

boleh percaya kea nie ? hharharhar

Jogger said...

ye ker cik brutal... aku mmg pun perasan fenomena lelaki lembut nih... x kawwwser nyahh

Jogger said...

en tikus, x cayer cuba google... huar huar haur

Anem Arnamee said...

salam..

sunggu popular lorh:)