Nyaris ditangkap

17 October 2010
Posted by Jogger

Salam,

minggu lepas aku telah diajak untuk menyertai demonstrasi kat Bangsar. Kalo ikut hati, mmg nak pergi. Bukan beria2 nak menyokong, tapi sekadar nak lihat situasi berdemonstrasi jer. So dengan hati berbunga2, aku dah pasang niat.

Namun, rezeki tidak menyebelahi aku, time nak pegi tu aku agak sibuk dengan keadaan di tempat keje. Maka terlepas laa peluang tu.

Lepas waktu kerja, aku terus lepak dgn budak2 tu. Dorang kata, Abang Ketua kena tangkap polis. Aku pun terkejut sebab Abang Ketua seorang yg berpengaruh. Ramai orang2 ternama yang dia kenal. Punca dia, polis tu tak kenal Abang Ketua lantas terus dibelasah dan digari. Bab dibelasah tu aku x berani nak komen sbb mmg Abang Ketua melawan masa nak kena tangkap tu. Engkar pada arahan polis. Dengar2 adalah 5 orang yg kena tahan. Tak lama kemudian, semua orang dilepaskan termasuk Abang Ketua. Atas arahan pegawai dari Bukit Aman.

Separuh diri aku bersyukur sbb tak pergi dan maybe kena tangkap. Sebab Abang Ketua memang suruh aku jadi orang kanan dia setiap kali kalo aku ikut. Separuh lagi agak kecewa sebab kalo tak boleh aku merasa perasaan berdemonstrasi. Cuma aku heran, sepatutnya demonstrasi tu boleh dapat permit, tapi mungkin sebab teknikal, tak dapat lah. Mungkin ada tangan2 asing yang masuk campur. Ntah lah.

5 jogger:

JAI said...

Adeyyy..engko nie..isyhh nasib baik tak kena cekup..hati hati bro..

Scya LollitA said...

ikut undang2 dlm plembaan persekutuan , stiap org ade hak utk bsuara kan ?
tp ade hadnye .
ni kes ape ?

Lizzie Yasmin said...

demonstrasi apa nie.. uik bahaya sertai benda mcm tue...

Jogger said...

@ Jai,
Tu lah... sajer jer nak ikut

@lizzie & @Scya
Demonstrasi hak kita diambil org

Vanillaice said...

/me like gak..hohohoho